Barcelona 2007

19.3.2007 - Letenka

Letenku do Barcelony jsem si koupil v březnu, druhý den po nějaké kalbě, na které jsem si stěžoval, že v Čechách už prakticky nejsou k dostání poživatelný olivy. Všude jenom ty neskutečně hnusný sevilla premium. Samozřejmě se i lepší sehnat dají, ale za nekřesťanský peníze malou pixličku. S láskou jsem vzpomínal na to, jak jsme kupovali ve španělsku velmi levně 1,5Kg plechovky oliv s ančovičkou, který i přes svou nízkou cenu byly výborný. No prostě po ránu, ještě přiopilý, jsem si koupil letenku do Barcelony na sobotu 13.10.2007 a zpět v pondělí 15.10. Zpáteční za 1438,- včetně poplatků, neber to. Prostě spojím příjemný (výlet) s užitečným (olivy:).

13.10.2007 - Odlet, Barcelona, Sant Pol de Mar

V sobotu ráno jsem domluvený s MNEm, že mne hodí na letiště. V domluvených 10:15 dorážím k němu, aby, téměř na čas:) ke mne přistoupil a jedem na letiště. Odlet proběhne dle plánu, cestou mě docela baví kapitán letadla. Ještě nikdy jsem neletěl s českým kapitánem a navíc tak ukecanym. Dle jeho řeči je to naprostej pohodář, jmenuje se Láďa, příjmení si nepamatuju. A v průběhu letu nám komentuju, kudy zrovna letíme ("Po levé ruce vidíte Mont Blance, nejvyšší horu Evropy, po pravé ruce Bodamské?(teď si fakt nejsem jist) jezero, ale to vlastně nevidíte, protože je nad ním nízká oblačnost"). A kolem čtvrt na tři přistáváme v Barceloně. Po chvíli bloudění nalézam cestu k vlaku (maj to blbě označený:) a jedu do centra Barcelony na stanici Barcelona Sants, kde vystupuju, navštěvuju hypermarket, kde si kupuju jedny malý olivy, nějaký pitivo a prostě sváču a pak vyrážím dle plánu vlakem asi 50Km za Barcelonu do vesničky Sant Pol de Mar (jak to správně vystihl JeD - takový Pečky, akorát že u Barcelony:). Lístek stál 3.10€. Celá cesta tim vlakem po opuštění centra Barcelony (teda ono je to spíš něco mezi vlakem a metrem) vede podél pobřeží a to jako tak, že fakt přímo u moře, nádhera. Venku je krásně teplo, 24 stupnů, a místo který jsem si naplánoval především díky satelitním mapám na googlu je i v reálu naprosto výborný. Prostě obrovská liduprázdná pláž (no dobře, když jsem odpoledne přijel, tak 5 lidí tam bylo:). Na noc pod širákem se moc těšim. Povečel jsem bagetu s něčim a olivky, k tomu ty dva St.Miguely (po 0.59€), co jsem si koupil a v cca 21:00 jdu spát.

14.10.2007 - Barcelona

Noc byla o trochu kurěnjší, než jsem si představoval. Byla mi docela kosa, sice dle předpovědi mělo být 14 stupnů a ve vlaku pak ráno psali, že je 15, ale připadalo mi to, jako že je tak 5:) Holt čtrnáct stupnů pod stanem je asi něco jinýho, než čtrnáct stupnů pod širákem, když fouká studenej vítr a padne rosa:) Teď jsem poprvé doopravdy litoval, že mi ukradli ten nabušenej spacák, tenhle na to holt nejni úplně stavěnej:). Velmi mě překvapilo místní nádražíčko, kde výdejna lístků byla spojená s takovou kavárnosnídárnou, bylo to moc příjemný a ČD by se tady mohly hodně učit. Do Barcelony jsem dorazil v 9:30 a omylem jsem vystoupil na jiný stanici, než jsem měl původně v plánu (to ne, že by to měly nějak špatně značený, ale prostě jsem ten plán stihnul splést:) Celej den jsem coural po městě. Odpoledne jsem zamířil na pláž, kde jsem si dal asi nejdražší kafe ve svym životě. Mělo stát 3.80€, ale číšník si vzal ještě dýško a zaokrouhlil to na 5 (prostě mi nepřišel vrátit tak dlouho,že jsem se na to prostě po dvaceti minutách vysral). Nachodil jsem toho za celej den fakt neskutečně. Odpoledne jsem se šel ubytovat do pensionu, kterej jsem si rezervoval (za 22€ za single). Ulici, kde to mělo být jsem docela našel, ale když jsem do ní vlezl, tak jsem byl docela zaskočenej. Nedjřív mě oslovila pře ulici nějaká "slečna", chvíli mi trvalo, než jsem pochopil o co jde a že se mě fakt nechce na něco zeptat:), když jsem se pak pořádně rozhlédl, zjistil jsem že když půjdu dál tím samym směrem, tak pujde jestě asi kolem padesáti takových "slečen" (plus jejich ochránců:) a tak jsem velmi rychle zahnul jiným směrem. Tak nějak jsem se tam necetil úplně bezpečně, zvlášť když ty pasáci vypadali fakt jak z nějakýho filmu:) Problém byl ovšem v tom, že jsem potřeboval najít svůj hotýlek. Takže jsem nakonec vytáh z baťohu ten papír, kde byla přesná adresa včetně čísla domu a po chvíli jsem se tam vrátil, abych do něj rychle zaplul. Když jsem se tam pak vracel po večerní procházce, tak už jsem se cejtil bezpečněji, protože tam policajti dělali nějakou šťáru a bylo jich tam několik desítek:) Teď večer sedim na hotelu, popíjim sangrii a píšu tenhle deníček...

15.10.2007 - Barcelona, odlet

Ráno jsem si nařídil budíka na 8:30, protože checkout z hotelu byl do 10:00, po cigárku, sprše a záchodu jsem vyrazil. Sednul jsem si na nějakou zahrádku a dal si dvě velký kafe a poseděl jsem si tam u nich asi dvě hoďky. Poté jsem se odebral metrem na stanici Barcelona Sants, kde jsem měl v jednom hypermarketu vyhlédnuté velké pixly s olivama. Koupil jsem tam tedy asi pět kilo oliv a nějaké další pochutiny a šel na vlak na letiště. Na letišti jsem byl něco po 13:00 a mělo by mi to leťet v 15:00, takže teď akorát čekám na checkin a dopisuju deníček:) Našel jsem tu asi 15 wifi sítí, tak zkoušim, jestli se někam dostanu:) Tak nic, nikam jsem se nedostal.